SŁODKA /SŁONA TĘCZA
Wszystko, co nas otacza może wykazywać różne
właściwości: smak, zapach, barwa, gęstość substancji. Po otrzymaniu odpowiedniej dawki
wiedzy teoretycznej na temat właściwości substancji przyszedł czas na praktykę.
Uczniowie klas siódmych przeprowadzili samodzielnie doświadczenie. Pracowali
zespołowo, przygotowując roztwory cukrowe/słone o różnej gęstości (różna ilość cukru/soli, dla
odróżnienia w odmiennych barwach), następnie indywidualnie, wprowadzali je do
probówek w odpowiedniej kolejności. Począwszy od roztworu, który zawiera
najwięcej substancji rozpuszczonej do tego, który zawiera jej najmniej. Każdy uczeń, który skoncentrowała się na
zadaniu, pracował w skupieniu i wykazał się cierpliwością uzyskał oczekiwany
efekt – słodka/słona tęcza w probówce. W eksperymencie można zauważyć, że
roztwory nie mieszają się ze sobą, lecz pozostają w warstwach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz