piątek, 4 lutego 2022

ROŚNIJ DUUUŻY OKRĄGLUTKI


Największa frajda, kiedy sami uczestniczymy w eksperymencie i mamy świadomość, że dane doświadczenie zostało pomyślnie zrealizowane. 

Nauka w formie zabawy sprawia przyjemność i pobudza zainteresowania.

Doświadczenie z dwutlenkiem węgla, który towarzyszy nam na co dzień, choć czasami o tym zapominamy, czy wręcz nie zdajemy sobie sprawy. 


Co zrobić, by balonik urósł?

Uczniowie klasy 1c  połączyli:

* wersja 1- sodę oczyszczoną z octem - za powstały efekt, wybuchową pianę, odpowiada powstający dwutlenek węgla;

* wersja 2 - drożdże z cukrem i ciepłą wodą - drożdże korzystają z cukru jako pokarmu, powstaje dwutlenek węgla, który wypełnia balonik. Czy wiesz, że drożdże to grzyby? 





                                                

                                                                                                                 Monika Sikorska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LEKCJA CHEMII

  ATOMY i CZĄSTECZKI NA CHEMII Uczniowie klas 7, korzystając z pomocy zakupionych w ramach programu   #LaboratoriaPrzyszłości, tworzyli m...